Goed gewisseld?
Neem aan dat U het allemaal gezien hebt. Koemans knoei_wissel tegen Japan (alvolgens de mening van velen, waaronder ikzelf). In een 2-1 voor stand ging hij de winst verdedigen en verspeelde hem dus. Gister tegen Zweden was Koeman briljant. Hij opende met Brobbey die er al snel 2 inschoot. Toen hij (veel later) alsweer Koopmeiners en ook Depay inbracht was het pleit reeds beslecht. Koeman van Knoeipot naar Genie. Zo gaat het. En ook in de schaaksport gaat het zo. Wij speelden onze voorlaatste ronde in de hitte. PFFFFF, na de leuke simultaan die ons in de jeugd door Nolan was aangeboden, moesten wij op maar 7 borden aan het werk. Ik mocht tegen Yaro en kleunde er hard in. Na de opening stond ik ongeveer 2-1 voor en ging over tot uitverdedigen. En gaf aldoende Yaro een prachtkans zich naar winst af te ruilen. Maar dat deed hij niet?? En dus mazzelde ik naar winst. Zoals reeds eerder gezegd: topvorm betekent zelfs winnen bij slecht spel
Leon speelde remise tegen Sander. Rob evenzo tegen Hans, en meer weet ik eerlijk gezegd niet. Te warm. Nog een (1) ronde. Ad is kampioen. Rob en Hans worden 2 en/of 3. Joost, Leon en ik vechten om de onbelangrijke 4de plek. We zijn zo goed als klaar
Maar de voetballers nog niet. Na de vermoedelijke winst tegen Tunesië wacht Marokko of Brazilië. Das tweemaal andere koek. Maak me nu reeds zorgen. En zelfs dat maakt iets uit. Met de vorm van het team en de mazzel van de Koeieman kan er nog veel. Wie weet
Wij gaan ons opmaken voor de Rosmalense zomeravonden en beginnen aan de voorbereidingen voor een nieuw seizoen. Nieuw Repertoire (Spaans? Benko?? Wie weet) of gewoon even niets.
Hier laat ik het deze ronde maar bij. Er is weinig meer te melden en nog steeds warm. Vanavond de Belgen. Rustig aandoen maar.
De puzzel
Nog wel even puzzelen natuurlijk.
De puzzle van vorige week bevatte een verdwaalde dame. Ja, die is eenvoudig via Tb5 te arresteren. Rechtoe en aan inderdaad
De nieuwe puzzle komt van een internet partij die ik onlangs met Nolan mocht spelen. De vraag is hoe zwart (die aan zet is) de witte benadering genadeloos afstraft.
Meer informatie kunt U vinden op www.svwaalwijk.nl en daar kunt U ook via het contactformulier contact met de vereniging opnemen.
Groetend; Hans Sinnige



Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!