Schaak Vereniging

SV Waalwijk, schaakvereniging voor Waalwijk en omstreken

Home Informatie Competitie Jeugd Galerij

Vriendschappelijke match tegen EGS op zaterdag 3 oktober 2020

Op 3 oktober is er een vriendschappelijke match gespeeld tussen EGS en SV Waalwijk. De partijen werden digitaal gespeeld via Chess.com. S.V. Waalwijk) heeft besloten om de wedstrijden op een centrale plaatst te spelen, in een zaal in de Slagen. Onze tegenstanders speelden vanuit huis. Het speeltempo was 2 uur p.p.p.p. Waalwijk werd min of meer afgedroogd hoewel hier enige nuance gemeld kan worden.

Leno van Gelder verloor al vrij snel een stuk en gaf, terecht na ongeveer een halfuur op. Voor Robert Prins werd een rookpauze fataal. Zijn device schoot in de tijdens de rookpauze in de screeensaver modus waarna chess.com besloot dat als er niet binnen een bepaalde tijd weer gezet zou worden de partij verloren zou worden verklaard. Aldus geschiedde. Nico Pol was zo vriendelijk de zet waarmee hij de dame van zijn tegenstander cadeau kreeg terug te laten nemen om deze sportieve actie beloond te zien met een nul.

Bij EGS hebben ze een verslag geschreven dat u hier kunt lezen en Hans Sinnige heeft zijn belevenissen van die dag in dit artikel in Weekblad Waalwijk opgetekend.

De ELO die hieronder vermeld wordt is de KNSB rating.